Veel gestelde vragen over verzoeken tot het versturen van recepten naar een apotheek
Heeft u vragen over verzoeken tot het versturen van recepten naar een apotheek? We geven u graag antwoord op de meest gestelde vragen. Indien uw vraag er niet bij staat kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.
Wij sturen alleen recepten naar apotheken waarmee wij een directe en beveiligde verbinding hebben. Dit zorgt ervoor dat het recept direct in het systeem van de apotheek terechtkomt en correct verwerkt wordt.
Het handmatig versturen van recepten naar apotheken zonder beveiligde verbinding is tijdrovend en vergroot de kans op fouten, zoals zoekgeraakte recepten. Dit leidt tot extra werk en frustratie voor zowel de patiënt, de apotheek als de praktijk.
Nee, wij geven recepten niet los mee of per e-mail door. Dit zou extra werk betekenen voor onze praktijk en past niet binnen onze werkwijze.
Er zijn genoeg apotheken waarmee wij een beveiligde verbinding hebben. Je kunt hieruit een keuze maken.
Personeel is schaars en we moeten noodgedwongen keuzes maken om efficiënt te werken. Door ons te houden aan vaste, veilige werkwijzen, kunnen wij zorg blijven bieden aan al onze patiënten.