Veel gestelde vragen over digitale zorg

Heeft u vragen over digitale zorg? We geven u graag antwoord op de meest gestelde vragen. Indien uw vraag er niet bij staat kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

In onze praktijk maken we gebruik van digitale (of online) consulten. Wij maken gebruik van Spreekuur.nl voor medische vragen. Om een digitaal consult via Spreekuur.nl aan te vragen, kunt u op de startpagina via de knop “start direct” een consult aanvragen. U kunt hier een account aanmaken voor spreekuur.nl of -indien u al een account hebt- inloggen. Na inlog maakt u een keuze voor het type klacht en beantwoordt u de vragen. Wij spannen ons in om uw vraag binnen 1-2 werkdagen te beantwoorden. Soms kan de beantwoording iets vertraagd zijn vanwege drukte op de praktijk en/of personele uitval. Indien u niet kunt wachten op het antwoord (omdat u denkt dat uw vraag meer spoed heeft), dan adviseren wij u om telefonisch contact op te nemen voor een terugbelafspraak. Wij vragen u met klem om niet zowel een belafspraak als een digitaal consult aan te vragen, aangezien we anders dubbel werk aan het doen zijn.

Uw Zorg Online (UZO) is een zogenaamd 'patiënten portaal' waar u digitale zorg kunt regelen. Via UZO kunt u zelf digitaal herhaalrecepten aanvragen, kunt u online afspraken maken, kunt u de diagnose en beleid regels van uw dossier en bloeduitslagen inzien en kunt u korte digitale vragen stellen (berichten). Wij verzoeken u “berichten” alleen te gebruiken voor korte vragen (administratief of over bijvoorbeeld medicatie). Bij medische klachten adviseren wij u spreekuur.nl te gebruiken.
Het fijne is dat met UZO veel zorg zelf kunt regelen zonder dat u eerst de praktijk moet bellen. U kunt 24/7 UZO of de UZO App gebruiken. We doen ons best uw digitale vragen z.s.m. (binnen 1-2 werkdagen) te beantwoorden.

Om een Uw Zorg Online (UZO) account aan te maken, gaat u naar onze website en klikt op “klik hier” onder bijvoorbeeld “online afspraken maken”. U komt dan op onze beveiligde patiënten omgeving van Uw Zorg Online. U kunt hier een account aanmaken dat met DigiD gekoppeld kan worden aan uw huisartsendossier. Zonder DigiD zult u eerst bij ons op de praktijk uw ID moeten laten zien en melden dat u een aanvraag voor een account voor UZO hebt aangemaakt. Wij kunnen dan handmatig de koppeling aanmaken.

Alle medicatie die zichtbaar is in het Medicijnoverzicht van uw Zorg Online (UZO) is door ons (of een eerdere huisarts) handmatig in de chronische medicatie gezet. Omdat deze plek voor medicatie niet standaard gebruikt werd binnen het huisartsendossier, kan het zijn dat er nog oude medicatie in staat, dat u niet meer gebruikt of in een andere dosering. Indien u dit aan ons doorgeeft (via de assistente of een berichtje via UZO) zullen wij dit na controle -handmatig- aanpassen.
Ook als u medicatie mist, kunt u dit doorgeven via een UZO bericht. Wij kunnen deze chronische medicatie dan activeren voor UZO, zodat het in de toekomst voor u wel zichtbaar is en u ook zelf herhaalrecepten kunt aanvragen via UZO.

ja, Uw Zorg Online heeft ook een App versie. U gaat hiervoor naar www.uwzorgonline.nl en download de App uit de App Store van Apple of Google Play. Na downloaden van de App kunt u via <instellingen> en <zorgverleners beheren> onze praktijk toevoegen. Het toevoegen van onze praktijk doet u door de knop <+ Zorgverlener toevoegen>  aan te klikken en in het zoekscherm (een deel van) de naam van onze praktijk Hohmann & De Vet in te toetsen.